الیاف کربن و کولار

۱.الیاف کربن( پلین – توایل – یودی )

 

الیاف کربن

 

این نوع الیاف به علت مقاومت بالا در مقابل حرارت ،کشش ،خمش وضربه و سایر عوامل محیطی استفاده گسترده ای در صنعت دارد و همچنین هادی جریان برق میباشد و امروزه در صنعت اتومبیل سازی بسیار کاربردی میباشد.همچنین در صنعت تولید قایق های حرفه ای تک نفره استفاده بالایی دارد و با دارا بودن انبساط حرارتی و چگالی پایین و همچنین مقاومت در برابر اشعه ایکس در صنعت ساختمان ودیگر صنایع استفاده بالایی دارد.

 

۲.نخ کربن

 

 

نخ کربن در موارد غیر نظامی بسیاری، همچون هواپیماهای مسافربری و باربری،خودروسازی ،ساخت قطعات صنعتی ، صنایع پزشکی،صنایع تفریحی و ورزشی و بسیاری موارد دیگر کاربردهای روز افزونی یافته است.نخ کربن های با انواع رزین ها به کار میرود. نخ کربن در مواردی که اسحتکام و سختی بالا به همراه وزن کم و ویژگی های استثنایی مقاومت به خوردگی مدنظر باشند،بهترین گزینه است.همچنین هنگامی که مقاومت مکانیکی در دمای بالا ،خنثی بودن از لحاظ شیمیایی و ویژگی ضربه پذیری بالا نیز انتظار برود،باز هم  کربن بهترین گزینه است.
خواص ومقاومت مکانیکی بالا، مقاومت در برابر اصطحکاک و دمای بالا،دوام و عمر طولانی در برابر مواد شیمیایی و نفوذ ناپذیری در برابر اشعه ایکس از بارزترین خصوصیات کربن به شمار می رود. به همین دلیل کربن در تکنولوژی های نوین پیشتاز می باشد.و همچنین کشتی سازی و برای سازه های مقاوم قوی استفاده زیادی دارد.

 

۳.چاپت کربن

الیاف کربن

چاپت کربن همان خواص نخ کربن را دارد که به صورت خرد شده داخل مواد مختلف بخصوص رزین استفاده بسزایی دارد و به علت خرد بودن و ریزبودن استفاده راحت تری در داخل رزین و تقویت قالب های مختلف دارد.

 

۴.الیاف کولار(آرامید)

 

 

الیاف کولار یا آرامید بدلیل مقاومت بالا نسبت به شوک های مکانیکی ، کاربرد های زیادی در صنایع نظامی ، کلاه ، جلیقه و خودرو ضد گلوله ، وسایل پزشکی ، صنعت هواپیما ، بدنه کشتی و وسایل ورزشی دارد و همچنین باعث استحکام بخشی سازه های مختلف در مقابل شوک های حرارتی و ضربه شدید میشود.برای برش الیاف کولار باید حتما از قیچی مخصوص کولاراستفاده کرد.از جمله ویژگی های کولار سختی بالا و نفوذ ناپذیری و مقاومت عالی در برابر سایش و برش ،حلال ها و اشعه ماورا بنفش میباشد.

 

۵.چاپت کولار

 

 

چاپت کولار همان خواص الیاف کولار را دارا میباشد که برای ساخت کلاه ایمنی ،سازه های مقاوم و سازه های ضد برش استفاده گستره ای دارد و همچنین تحمل دمای بالا و نفوذ ناپذیری یکی از عمده ترین خواص چاپت میباشد و در ترکیب با رزین از طریق تقویت درجه حرارت و کنترل ویسکوزیته به بهبود عملکرد در تنش های برشی کمک می کند.

 

۶.الیاف هیبرید

 

 

الیاف هیبریدی ازاز بافته شدن الیاف شیشه و کربن و آرامید به یکدیگر ساخته می‌شوندو فقط به صورت دوجهته موجود هستند.این الیاف با رزین های پلی استر و ونیل استر میتواند استفاده شود ولی با رزین اپوکسی بهترین و بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار میدهد.و همچنین دارای مقاومت بالا در برابر ضربه،سایش،شرایط محیطی میباشد.و همچنین وزن پایین این محصول نسبت به مقاومتی که ایجاد میکند بسیار حائزاهمیت میباشد.

 

 

Call Now Button